2015. jan 11.

Forrócsoki-pálca

írta: Főzni egyszerű!
Forrócsoki-pálca

Elkészítési idő: 10 perc+ amíg megszilárdul

forrocsoki.png

Vége a vizsgáknak, vége a hallgatásnak... Az elmúlt hónapban a tanulás miatt nem volt időm új bejegyzéseket írni, de azért pihenésképpen benéztem néha a konyhába. Még karácsony előtt készítettem ezeket a forrócsoki pálcákat. Igazi téli kényeztetés ami felmelegít a kinti fagy után és ajándéknak is különleges. Nem csak karácsonyra.

Forrócsoki-pálca alaprecept:

Hozzávalók (4 darabhoz):

150 g csokoládé

60 ml habtejszín

2 evőkanál kristálycukor

muffinpapír

jégrémpálca (esetleg hurkapálca)

1. A tejszínt a cukorral egy lábasban lassú tűzön addig melegítjük, amíg a cukor felolvad.

2. Ekkor lehúzzuk a tűzről hozzákeverjük az összetört csokit és addig keverjük még egynemű masszát nem kapunk. Ha szükséges visszatesszük egy kicsit a tűzre.

3. Ezután beletöltjük a keveréket a muffinpapírba és beleszúrunk egy pálcát.

20141218_095514.jpg

4. Ha megdermedt, lehúzzuk róla a papírt és 2-3 dl forró tejben addig kevergetjük, amíg felolvad. Ha meleg van a konyhába, rakjuk hűtőbe, úgy gyorsabban dermed.

Ez az alaprecept csak kiindulási pont az ízesítések végtelen változataihoz. Ha például rajongsz a bountyért, készíts egy étcsokis pálcát és azt tej és kókusztej keverékében old fel. Ha after eight rajongó vagy, keverj egy kevés nagyon apróra vágott mentát a még meleg masszához. Én eddig étcsokis-narancsos, tejcsokis-fahéjas és karamellás-fehércsokis pálcákat készítettem. A narancsoshoz két kis narancs héját használtam, a fahéjashoz másfél teáskanál fahéjat, a karamelláshoz négy evőkanál cukrot karamellizáltam (világos barnára) és ehhez öntöttem hozzá a tejszínt (ebben az esetben egy kicsit többet, mint az alapreceptben, kb. 80 ml). 

 

Szólj hozzá