2015. júl 28.

Süssünk fügetortát, ha...

írta: Főzni egyszerű!
Süssünk fügetortát, ha...

Elkészítési idő: 30-45 perc

dscf2449.JPG

Süssünk fügetortát reggelire, ha van egy szabad óránk elkészíteni és élvezni. Süssünk fügetortát reggelire, ha szeretnénk mosolyogva indítani a napot. Süssünk fügetortát, ha gyönyörűen süt a nap, hogy a reggeli nap sugarai megcsillanhassanak aranyló, cukormázas felszínén, és akkor is, ha borús, szürke fellegek lepik el az eget, hogy a napkorongot az asztalunkra tehessük. De legfőképpen süssünk fügetortát, ha van öt szem fügénk, amit szeretnénk megosztani másokkal.

Amikor reggel kitaláltam, hogy fügetortát fogok csinálni, elkezdtem recepteket keresni, majd amit találtam összevegyítettem és átalakítottam az itthoni hozzávalóknak megfelelően. Szóval ezt a receptet mások ihlették (leginkább Limara) és a szükség formálta.

Fügetorta

Hozzávalók (22 cm-es tortaformához):

5 szem füge (lehet több is)

1 ek. vaj

2 ek. cukor

1 ek. méz

a tésztához:

125 g finomliszt

1 tk. sütőpor

3 ek. tejföl

1 tojás

35 ml olaj

55 g cukor

2 tk. fahéj

1. A fügéket megmosom, elnegyedelem.

2. Egy tortaformába teszem a cukrot, a vajat, a mézet és közepes lángon felolvasztom. (Ha kapcsos a tortaforma, figyelek rá, hogy lehetőleg ne folyjon ki az olvadt vaj a résen.)

3. Ha felolvadt a cukor, lehúzom a formát a tűzről és belefektetem a földarabolt fügéket.

4. A tészta száraz (liszt, cukor, sütőpor, fahéj) és nedves hozzávalóit (olaj, tejföl tojás) külön-külön összekeverem, majd a nedves hozzávalókat beleborítom a száraz hozzávalókba és elkeverem.

5. A tésztát a fügékre kanalazom. ( Viszonylag sűrű, ezért mindenhova rakok egy kis kanállal, majd a végén kicsit elegyengetem a tetejét. Nem kell teljesen simának lennie.)

(6. Ha kapcsos a tortaformánk, kívülről alufóliába tekerem, hogy ha kiszivárogna egy kis cukros vaj, ne a sütő alján landoljon.)

7. 180°-on kb. 15 percig sütöm, vagy amíg világosbarna lesz a teteje. Ha kész, kiveszem, és 10 percig pihenni hagyom, majd éles késsel körbevágom a szélét, és kiborítom egy tányérra.

dscf2433.JPG

Szólj hozzá